Proč nemám ráda proměny u
fotografa? Protože mi připomínaní lidovou reality show. Nejprve musím uvést, co jsou proměny zač. Žena,
která se rozhodla mít pěkné fotografie od zkušeného fotografa, se vydá vyfotit.
V ateliéru ji obvykle čekají vizážistka a kadeřnice. Než se ale do proměny
celý tým pustí, vyfotí fotograf onu odhodlanou (pro dnešní den) modelku. A jak ji vyfotí? Nechci všechny proměny generalizovat,
ale skoro většina fotografů, kteří proměny realizují, pořídí snímek ženy
zepředu, kde podobnost s pasovou fotografií není náhodná. Kromě toho, že
žena není vhodně napózovaná, je také neučesaná a bez líčení. Přesně takto
vypadám já v šest hodin ráno v koupelně, pět minut po probuzení. Dalším krokem fotografa je pořídit snímek
ženy, která je „proměněná“ a dát jej vedle fotografie před proměnou. Takže tu
máme koláž PŘED a PO, která je skvělým marketingovým nástrojem fotografa, ale
veřejným lynčem pro onu ženu. Tato fotka ihned putuje na facebook, blog či
stránky „proměňovacího týmu“. Moje oblíbená americká fotografka Sue Bryce, vede
semináře, kde nabádá fotografy, aby takto postupovali. Ošklivá před tím, krásná po tom – to ohromí
hlas lidu. Ať mi Sue promine, ale proč být rukojmím fotografa, když chci jen
krásné snímky. Chci se vidět krásná, svěží, jiskrná, trochu sexy a lehce cool.
Proto jdu k fotografovi, ne abych viděla své ranní ospalé já. Nebo za to
dokonce zaplatila.
Když fotíme Beauty ženu, vždy si představuji v kůži modelky sebe. Chovám se k našim klientkám tak, jak bych si přála, aby se fotograf choval ke mně. Možná to někomu bude připadat zvláštní, ale jedná se o dost osobní až intimní záležitost. Po důkladné konzultaci s celým týmem se snažíme zachytit niterné pocity a představy naší klienty. Často se mi stává, že před sebou vidím Meryl Streep, Bond girl či slečnu z Paříže, která se prochází ulicí po jarním deštíku. Fotografie PŘED focením nepořizujeme. Domnívám se, že je to férové. Fotografie dávám na web vždy, až po schválení od klientky. Pochopitelně provádíme všechny potřebné kroky k pořízení fotek, ze kterých bude mít naše modelka radost. Vizážistka klientu nalíčí, kadeřnice vytvoří účes, který pak obměňujeme, já dávám lekci fotomodelingu. Celá akce trvá často čtyři hodiny. Klientka odchází plná zážitků a s pocitem, že je sluncem dnešního dne.
Na druhou stranu nechci
kategoricky odsuzovat všechny proměny. Pokud je cílem této akce naučit klientku
správně se líčit, dobře pečovat o vlasy a vhodně stylizovat svůj šatník je
proměna na místě.
Hranice užitku pro klientku,
reklamy týmu a reality show je u proměn velmi tenká, co myslíte vy?
Žádné komentáře:
Okomentovat
Komentáře jsou moderované, zobrazí se až po schválení. Děkujeme za Vaše komentáře.